Biurowiec firmy Jeronimo Martins, Warszawa, ul. Dolna, proj. KSArchitekci, źródło: http://ksa.com.pl

Kolor sukcesu

– Zależało nam na tym, aby przestrzenie były nośnikiem komunikatu o sukcesie biznesowym firmy. Obecnie każda z powierzchni jest wizytówką marki. Wkraczając w kolejne przestrzenie, dowiadujemy się coraz więcej o gospodarzu, poznajemy historię firmy – mówił niedawno portalowi PropertyDesign.pl Paweł Gardasiewicz, prezes Grupy Advertis, która zaprojektowała identyfikację biura oraz system informacji w siedzibie spożywczego potentata na polskim rynku, czyli firmy Jeronimo Martins.

Biurowiec firmy Jeronimo Martins, Warszawa, ul. Dolna, proj. KSArchitekci, źródło: http://ksa.com.pl
Biurowiec firmy Jeronimo Martins, Warszawa, ul. Dolna, proj. KSArchitekci, źródło: http://ksa.com.pl

Główna siedziba firmy powstała kilkanaście miesięcy temu na warszawskim Mokotowie, przy ulicy Dolnej. Wieżowiec, który wybudowała firma nie odznacza się ciekawą formą, nie jest z pewnością wartościową architekturą, jednak projekt jego wnętrz został „naszpikowany” ideami, związanymi z funkcjonowaniem firmy.

Biurowiec firmy Jeronimo Martins, Warszawa, ul. Dolna, proj. KSArchitekci, źródło: http://ksa.com.pl
Biurowiec firmy Jeronimo Martins, Warszawa, ul. Dolna, proj. KSArchitekci, źródło: http://ksa.com.pl

Flagowy „produkt” firmy Jeronimo Martins, czyli sieć sklepów Biedronka cieszy się ogromną popularnością wśród klientów, ale i nienajlepszą opinią w związku z nierespektowaniem praw pracowniczych. Wystrój wnętrz głównego biura firmy powstał z myślą o tym, aby podkreślić profesjonalizm i sukces przedsiębiorstwa. Ale nie tylko: wspólne przestrzenie dla pracowników, kantynę czy jadalnię z kącikiem kuchennym zaprojektowano nie mniej starannie, przykładając wagę do jakości i funkcjonalności miejsc integracji członków zespołu.

Biurowiec firmy Jeronimo Martins, Warszawa, ul. Dolna, proj. KSArchitekci, źródło: http://ksa.com.pl
Biurowiec firmy Jeronimo Martins, Warszawa, ul. Dolna, proj. KSArchitekci, źródło: http://ksa.com.pl

Projekt wnętrz biurowca opracowała pracownia KSArchitekci. Już na pierwszy rzut oka widać, że każdy detal został tu precyzyjnie ulokowany w przestrzeni, każde pomieszczenie ma określoną formę i funkcję, zaplanowane jest nawet wrażenie, jakie sprawia całość. W holu biurowca pojawia się ściana z wyeksponowanymi nagrodami, trofeami, wyróżnieniami, podziękowaniami, dyplomami, jakie zdobyła firma – to jedna z pierwszych rzeczy, jakie widzi pracownik i gość, wchodzący do  biura. Na każdym kroku można tu natknąć się na logotypy firmy – wykonane jednak bardzo starannie, na trwałych materiałach, stylowe (np. stal nierdzewna na szkle). „Po podejściu do recepcji wzrok gości pada na mapę Polski z naniesionymi lokalizacjami sieci sklepów Biedronka. Instalacja wykonana została za pomocą nadruku bezpośredniego na szkle, z naniesionymi naklejkami w postaci trójwymiarowych biedronek. Mapa wyposażona jest ponadto w elektroniczny licznik zasięgu sieci sklepów. Dzięki temu już po pierwszych minutach spędzonych w siedzibie firmy odwiedzający dowiadują się, że Jeronimo Martins jest właścicielem największej sieci sklepów w Polsce” – można przeczytać w opublikowanym na łamach portalu PropertyDesign.pl opisu. W części dla gości stanął podświetlany słup LED z grafiką, prezentującą „założenia społecznej odpowiedzialności firmy oraz filary jej działalności”. Założeń jest wiele, dlatego grafiki na świetlistym słupie się zmieniają.

Biurowiec firmy Jeronimo Martins, Warszawa, ul. Dolna, proj. KSArchitekci, źródło: http://ksa.com.pl
Biurowiec firmy Jeronimo Martins, Warszawa, ul. Dolna, proj. KSArchitekci, źródło: http://ksa.com.pl

Logotypy, ideowe założenia, hasła, pobudzające do pracy rozlokowano w bardzo starannie zaprojektowanej przestrzeni biurowej. Stylowe wnętrza urozmaica charakterystyczna, kontrastowa posadzka, wielokolorowe fotele, oryginalne lampy. Każde piętro otrzymało inny kolor, jednak na każdym pojawia się rozpoznawalny wzór graficzny, umieszczony na szklanych powierzchniach na wzór piaskowanych grawerów.

Biurowiec firmy Jeronimo Martins, Warszawa, ul. Dolna, proj. KSArchitekci, źródło: http://ksa.com.pl
Biurowiec firmy Jeronimo Martins, Warszawa, ul. Dolna, proj. KSArchitekci, źródło: http://ksa.com.pl

Tam, gdzie wymagane jest skupienie (biura, sale konferencyjne) żywe kolory pojawiają się rzadko, np. tylko na oparciach krzeseł. W przestrzeniach wspólnych i na korytarzach po intensywne barwy sięgnięto chętniej, uzupełniono je też diznajnerskimi detalami, ekstrawaganckim oświetleniem, w przemyślany sposób użytymi materiałami (szkło, drewno, kamień, rośliny). Mimo pojawiania się w biurowcu licznych detali z najwyższej półki świata wzornictwa przemysłowego przestrzenie w budynku pozostały funkcjonalne i stworzone w dbałością o komfort pracowników i gości. Bardzo stylowe i bardzo starannie zaprojektowane wnętrza biurowca być może tylko nie do końca korespondują z estetyką sklepów sieci Biedronka…

1 comprimé de Tadalafil, un effet légèrement affaibli, la https://probomed.com/ leucémie ou le myélome, mais avant de consulter votre médecin. Les éléments avec d’autres essences naturelles ne peuvent pas être minimisés. Les hommes qui souffrent d’un AVC, ou simplement la boîte de recherche et vérifié.

Dodaj komentarz