Bombka zaprojektowana przez Zahę Hadid, źródło: www.ebay.co.uk

Bombka dobrze zaprojektowana

Jeszcze kilka lat temu Polska z dumą podkreślała swoją wysoką pozycję na rynku producentów bombek choinkowych. Dmuchane w polskich zakładach szklane ręcznie malowane kule były znane na całym świecie.
Dziś tę – podobnie jak wiele innych – dziedzinę produkcji zdominowali Chińczycy, jednak o tym, że bombka wciąż może być produktem z pogranicza sztuki mogą świadczyć liczne w okolicach świat akcje charytatywne, podczas których artyści czy celebryci malują szklane kule, które następnie trafiają na sprzedaż.

Bombka zaprojektowana przez Gwyneth Paltrow, źródło: www.ebay.co.uk
Bombka zaprojektowana przez Gwyneth Paltrow, źródło: www.ebay.co.uk

Jedną z takich akcji zorganizował niedawno projektant mody, Matthew Williamson. Zaprosił on do współpracy dziewiętnaścioro znanych osób ze świata sztuki, muzyki, projektantów, gwiazdy telewizji czy kina i każdą z tych osób poprosił o opracowanie autorskiej bombki. Choć grono było zacne, udział wszystkich jednak zbladł przy jednym tylko nazwisku – swoją bombkę na aukcję zaprojektowała Zaha Hadid. Architektka, która dziś w mediach traktowana jest raczej jako celebrytka niż projektantka, zaprojektowała ozdobę choinkową w swoim stylu: nie jest to szklana kula, malowana czy zdobiona – to organiczna, trójwymiarowa konstrukcja, przypominająca te, rysowane przez studentów, zgłębiających tajniki projektowania paramterycznego. Tylko o tej jednej zabawce rozpiywały się media, pomijając pozostałe zaprojektowane na aukcję bombki.

Bombka zaprojektowana przez Zahę Hadid, źródło: www.ebay.co.uk
Bombka zaprojektowana przez Zahę Hadid, źródło: www.ebay.co.uk

Wszystkie dziewiętnaście ozdób zawisło na specjalnie przez Matthew Williamsona zaprojektowanej choince, która stoi na 31. piętrze najwyższego londyńskiego wieżowca, The Shard (w tym samym gmachu Matthew Williamson ma swój butik). Jednocześnie każdą z bombek można kupić – licytacja trwa w serwisie aukcyjnym Ebay.

Dodaj komentarz